~Selamat Datang ke Laman Che Ezaitie~



~Selamat Datang ke Laman Che Ezaitie~

Salam kepada semua yang mengikuti ~ Ragam Empunya Blog~ ini. blog ini tercipta adalah untuk meluahkan rasa, mencurahkan idea, memperkembangkan karya dan juga corak coret sebuah rentetan kehidupan...diharapkan segala yang baik dijadikan tauladan yang buruk dijadikan sempadan. sesungguhnya, yang baik itu datangnya dari Allah S.W.T dan yang buruk datangnya dari Che Ezaitie...

TQ kerna ikuti ~ Ragam Empunya Blog ~

...LePaS Follow SaYe BacE iNi PuLa...
►Totorial : Tips Tingkatkan Follower
(Sebarkan Tips ini Tanda anda Prihatin)

Monday, September 17, 2012

Suatu Pertanyaan Hati


Semakin aku mengenalimu, semakin kuat degupan jantung ini…
Aura nadimu dan nadi ku seakan bersatu menjadi satu.
Tapi aku yang sentiasa menafikan itu.

Semakin aku cuba melupakan mu, semakin kuat ingatanku kepada mu…
Dirimu acap kali berlegar diruang mataku.
Nama mu sering kali meniti  di benak fikiranku
Lakaran wajahmu, beralun-alun terbayang diruang mata.
Suara mu umpama gemersik suara ombak membisikkan nama mu.
Senyumanmu menarik aku untuk turut senyum kepada yang tak pasti.

Dirimu,
Membuatkan aku lemah kaku tak berdaya melupakan mu.

Semakin aku cuba memadamkan segala memori tentangmu,   
semakin itu ceritamu tentangmu menjadi penemanku,
Aku cuba lari dari hakikat ini, tapi langkah ku seakan terhenti .
Berpaling dan terus melangkah kembali dan kembali kepadamu...

Adakah kau untuk ku?
Aku terus bertanya dan bertanya  pada hati
Tapi sang hati sentiasa mendustai…
Hanya diam membisu dan membiarkan otakku mencerna apa maksudmu, hati.
Membiarkan aku mencari sendiri maksud kehadiran ini.
Melepaskan aku hanyut melayani perasaan aku sendiri.

Wahai sang hati,
Tidakkah engkau kasihan pada diri ini?
Umpama kapal terlepas sauhnya?
Umpama nakhota tanpa kelasinya?
Umpama pantai tanpa buih ombaknya?
Umpama langit yang sepi tanpa kicaun kecil si burung terbang riang?

Wahai sang hati,
Tidakkah engkau sedar, tanpa katamu, semua ini hanyalah palsu?
Tidakkah engkau mengetahui setiap luhur hatiku mendambarkan rasamu?
Hanya padamu sang hati, aku mengenai akan rasa ini

No comments: